(MàJ 15/08/2019) : le studio Peernet Games n’est pas peu fier d’annoncer aujourd’hui, la fin de l’Accès anticipé de son WHEN WARDENS FALL avec une version 2.0, et evidement avec son lot de nouveautés et d’améliorations. Disponible sur Steam pour Oculus RiFT, HTC ViVE, VALVe Index et Windows MR, au tarif normal de 12,49€. Et pour fêter l’évènement, une remise de -10% jusqu’au 22 août et une discussion avec les développeurs sur Twitch est organisée ce vendredi 16 août vers 18h00 (heure FR) .

https://www.twitch.tv/whenwardensfall

The Camp

The newest and largest feature in When Wardens Fall 2.0 is the inclusion of The Camp. This new player hub allows for enhanced progression systems, found outside of the dungeon to encourage subsequent playthroughs.

The Lab

The Lab is where players will find the all too familiar alchemy system, however it has received a facelift. With a completely reworked UI, players now have more control over the potions they create and there a lot less trial and error.

The Armory

Here players will find their weapons. Each weapon can now be upgraded from Level I through to Level 4, bringing with it visual enhancements as well as statistical bonuses. No longer will players be given random items in the dungeon that you never wanted in the first place. All weapons can be chosen from to create the character you want.

The Forge

The Forge can be used to increase the power of the weapons found in The Armory. This is a key function of the Camp as When Wardens Fall 2.0 has received a massive rebalance encouraging players to upgrade their equipment if they hope to reach the lower levels of the dungeon.

Demonic Shards

Demonic Shards represent the new boss encounters located at the end of every dungeon level. These Shards of pure energy are able to spawn demonic soldiers, fire bolts of energy or even split into multiple smaller shards. Beating these Shards will reward you with a large amount of gold.

Updated Inventory

The inventory system has been updated with new UI as well as size based slots. No longer will players be carrying a great axe on the front of their body. These larger weapons are now restricted to the large slots found on the back of the player.

Parry System

Unlike in previous versions, simply blocking an attack will no longer stagger an enemy. Players must now time their blocks for when the enemy demons weapon is highlighted red. If you block within the “parry window” then you will stagger your opponent, giving you the opening you need. Standard blocks will still negate the damage, though you will lose the striking opportunity.

 


[02/04/2018] :

Si des fois les grosses chaleurs comme chaque été, devenaient trop étouffantes. Avec en plus un casque VR vissé sur la tête. Le studio Peernet Games nous propose de partir explorer des cachots souterrains. Histoire peut-être de trouver un peu de fraîcheur. Mais où en réalité, il faudra s’enfuir par tous les moyens possibles. En effet, dans WHEN WARDENS FALL, le but sera de s’évader de ces geôles dans un monde corrompu, chaotique et qui semble abandonné aux forces du Mal. C’est surtout un Dungeon-Crawler avec des éléments RPG. Puisque l’on pourra déjà choisir son style de personnage. À savoir un Bandit, un Berseker ou un preux Chevalier, etc.. La magie sera de la partie également, avec la possibilité de créer des potions, poisons et autres explosifs. Le tout dans des donjons générés de façon procédurale, ainsi chaque partie sera différente.

WHEN WARDENS FALL est annoncé uniquement sur . (et plus tard sur )

 


[22/08/2018] :

Finalement à 48 heures de la sortie de WHEN WARDENS FALL en Accès Anticipé sur Steam. Le studio Peernet Games vient d’annoncer que leur jeu sera jouable aussi sur Oculus RiFT dès ce vendredi 24 août.